09 November 2012

Dog Tags (2008)

dog tagsDog Tags (2008)

Director: Damion Dietz 
Writer: Damion Dietz 
Genre: Drama 
Country: USA 
Year: 2008 
Language: English 
Duration: 90 min
Stars: Paul Preiss, Amy Lindsay and Candy Clark










dog tags (1)Ova priča nam govori o prijateljstvu dva naizgled sasvim drugačija lika. Konfuzni Nate Merritt  koji traži način da upozna oca se pridružuje marincima i odlazi u Palm Springs. Susreće Andyja momka koji živi u nekom svom svjetu za koji se ne može reći ni da je gej ni str8. ali pokušava da se oslobodi balasta prošlosti i pronađe neki novi životni put.  Družeći se upoznavaju jedan drugoga ali i sami sebe.
Neke odluke donosimo zato jer smo naučili da to tako treba, a neke jer osjećamo da treba nešto da uradimo. Koliko zaista poznajemo ljude oko sebe i koliko zaista poznajemo sami sebe. Možete li da se ne stidite svojih želja?
Film me je podsjetio na jedan događaj dok sam bio u vojsci. Tuširao sam se sa tadašnjim drugarem i u jednom trenutku mi je tražio da mu nasapunjam leđa. Bio sam vrlo zbunjen jer to baš nije uobičajeno pri vojničkim tuširanjima ali pošto sam bio doveden pred svršen čin uzeo sam sapun i natrljao mu leđa. Dok sam to radio osjetio sam i strah i uzbuđenje te mi se u jednom momentu počeo dizati. Brzo sam završio, i on se okrenu da isto učini meni. U strahu da neko ne naiđe ili da ne primjetimoje uzbuđenje, okrenuo sam se i rekao nema potrebe, ja sam dovoljno razgiban da mogu sam da se nasapunjam.
Iako je bilo kasnije i drugačijih dešavanja kada su tuširanja u pitanju, strah koji sam osjetio zbog sopstvene reakcije i nemogućnosti da se u potpunosti iskontrolišem mi je ostao urezan u sjećanju. Od tada sam dosta radio na sebi da bih mogao da se kontrolišem u svakoj situaciji, bez obzira na emocije ili uzbuđenje.

3452-10-dogtagsA small character story, "Dog Tags" just misses out on greatness due to an obstinate desire to confuse through use of flashbacks (or are they flashforwards?). Setting that misstep aside, it's an engrossing and affecting tale of two guys in ruts who help one another move forward.
Nate (Paul Preiss, who delivers a strong performance) has daddy issues (he doesn't know his father's identity) and joins the Marines. Andy (Batr Fletcher) is aimless and seemingly unwilling to step up and take responsibility for past actions. Once they meet, they help one another with their respective dilemmas. Yes, there's one Andy-Nate coupling scene, but it's never clear if Nate is gay, bisexual, questioning his sexuality or simply living in an emotionally charged moment. For the purposes of this movie, it doesn't matter.
With "Dog Tags," writer/director Damion Dietz crafts a finely tuned character study that's marked by moments of quiet stillness. It's engaging, simple and at times powerful, marred only by the unnecessarily messy and confusing introduction of Andy.   -- Rob Owen, Post-Gazette TV editor --
Visit: Orvel.me

dogtags-fi

No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me