06 February 2012

Mary Lou ( Tamid oto chalom ) (2009)

mary-lou-cover

Mary Lou ( Tamid oto chalom ) (2009)

 

Director: Eytan Fox

Writer: Shira Artzi
Year: 2009
Genre: Musical, Drama
Country: Israel
Language: Hebrew

 

Stars: Efi Bibi, Angel Bonani and Lior Cohen

 

Fanovima Eytana Foxa sigurno nije promakao ovaj sjajan mjuzikl (muzički film) koji nam je serviran u stilu poznatog muzičkog serijala Glee Cast. Naravno ovo je Gay Glee cast, pa će nam time još više privući pažnju. Priča počinje prikazom malog Meira kojeg na njegov peti rođendan napušta majka. Taj rođendan će pamtiti i kao najsretniji i natužniji dan u životu. Majka ga je zvala malim sanjarom i sa njim pjevala njihovu omiljenu pjesmu 'Mary Lou' od poznatog izraelskog pjevača Svika Pik. Njegov veseli šareni rođendan pogledajte ispod.

           >          

Nakon što ga majka napustila Meir odrasta sa njegovim ocem. Iako je kako kaže Meir postao nekako manje životan Meirov otac David mu je pružio svu moguću ljubav i razumjevanje. Sjajan čovjek, a uz to mi izgleda kao grom! Meir odrasta sa najboljom drugaricom Shuli, kao da su rođeni brat i sestra, sa njom dijeli sve svoje tajne, brige, ushićenja.. I tako do srednje škole dok se nije pojavio Gavriel, ljepuškasti momak u kojeg su se oboje zaljubili.

                    

Naravno Gavriel je izabrao Shuli, a nakom početnih neprihvatanja i ljubomore sprijateljio se i sa Meirom. Nakon velikog skandala u školi kada je Meir izveo predstavu u znak protesta zbog maltretiranja pošto je gay, Meir odlazi u Tel Aviv da traži Svika Pik, nadajući se da će mu pomoći da nađe majku. U Tel Avivu upoznaje Orija koji mu pomaže da se susretne sa Svika Pik. Ori inače radi u jednom Drag Queen klubu i sanja da će uspjeti kao pjevač. Transformacija u noćnom klubu vam može izgledati strašna ali i to spada u gej svjet, zar ne.

                    

Nakon neuspjeha da nađe majku Meir ostaje kod Orija i zapošljava se u klubu, a jednom prilikom se pokazao i kao uspješan tranvestit u jednom nastupu. ( drugi dio gornjeg videa) Shulli dolazi u Tel Aviv kod Meira i zapošljava se kao bebi siterka kod samohranog oca, u kjeg se vremenom zaljubi. Gavriel na jednom dopustu takođe dolazi u Tel Aviv da traži Shuli, ali umjesto nje susreće se sa Meirom i nakon ludo provedene noći završe u krevetu. Meir je ushićen ali i uplašen šta će biti kada Shuli sazna za njih. Medjutim Shuli shvati Meira i Gavriela i sa osmjehom ode kod čovjeka za kojim joj je srce kucalo! Prava romansa, a? Najbolja drugarica prepusti momka najboljem drugu. Hm?

                    

otacOri se upoznaje sa zgodnim taksistom Shlomijem koji ga prebije kad shvati da je Ori travestit. Ipak kasnije između njih nastane romansa u kojoj Shlomi nikako ne želi ni da vidi Orija u muškom izdanju, niti ga kao takvog prihvata, što na kraju rezultira Orijevom smrću.

Film Završava kao da ga je režirao Pedro Almodovar. Nakon što je završila Orijeva sahrana na kojoj je sa ostalim travestitima pjevao u spomen najboljem drugu, Meri odlazi kod Gabrijela u kasarnu, sa sve kostimom i plavom perikom. Gavriel u šoku i strahu kaže da ne može da prihvati da javno kaže šta osjeća.

Očajni Meri ide kod oca, koji mu na kraju kaže istinu o majci i zašto ih je napustila. Na dan njegovog rođendana otišla je u bolnicu jer nije željela da je pamte kao bolesnu ženu koja je potpuno izgubila pamćenje. Scena susreta sa majkom je dirljiva. Pogledajte: 

             

Boy Culture DVD Artwork.inddHaving recently been impressed with François Chang’s début feature finding source material in a Lady Gaga hit “Bad Romance,” it seemed an excellent time to view Eytan Fox’s four-part mini-series, Mary Lou.

In the same vein as crafting a musical/film out of songs (Mamma Mia!), the music of Svika Pick, the popular Israeli singer-songwriter (who briefly appears as himself) with a knack for pleasant tunes if somewhat saccharine lyrics (“Sometimes dreams come true” feeding the main plot of drag-queen-in-training Meir’s—Ido Rosenberg wears his gowns with the greatest of ease but is badly in need of a vocal coach for his non lip-sync numbers—search for his suddenly departed mom, Mary Lou—Maya Dagan plays the angelic role with faraway style; “All that remains a dull ember,” while Ori—the captivating Yedidya Vital, a.k.a. Miss Sunshine on stage—endures a beating at the surprised hands of a pick-up date whose journey to a very private place fastens on an unexpected bit of anatomy. (Sadly, with not even the pathetic character flaw in any way established, the bruised showgirl calls up her/his attacker and they begin dating.) Later “Some lives aren’t worth living” gets a chilling encore.

meir-and-gaviWithout a doubt, it’s the dance scenes that contain the best moments. Oz Morag’s infectious choreography is engagingly rendered by the ensemble, more than making up for the pedestrian plot points and limited characterizations. Having the considerable talents of The Holy Wigs—Jerusalem’s premie`re drag queen troupe—is another visual plus. Director Eytan Fox and his production team (especially director of photography Yaron Scharf) have captured the darting images with consummate skill and managed to edit down (Ron Omer, a master with every cut and fade) the many hours of takes into a snappy whole that will delight gay and straight crowds alike.

meirOf the remaining leads, Shumel Vilozni as David Levi—abandoned husband, uncomfortable with his son becoming a daughter for pay—bites his stoic tongue so long that his closing revelation seems as false as the manmade cleavage that stokes the female façade nightly. Meir’s best girlfriend Shuli is eagerly brought to adult life by Dana Frider who effortlessly morphs from wounded lover to enthusiastic fag hag. Her sometime boyfriend Gabriel (Alon Levi with camera appeal for any gender) opts to mask his sexuality in the military but is, nonetheless, helplessly drawn to Meir and his fully loaded pistol.

More telling than anything else, the inclusion of Charles Aznavour singing “What Makes a Man a Man” (just after the line “I change my sex before their very eyes” unintentionally reconstructs the last scene in Michel Tremblay’s Hosanna), succinctly demonstrates the power of superior song writing and delivery.

    

Nonetheless, for those who prefer their impossible dreams done up light and frothy, Mary Lou is highly recommended.

 

 

mery-lou-cover

Visit Site: http://orvel.me/

No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me