15 September 2009

O Beautiful (2002)

ob_03

O Beautiful (2002)

Director: Alan Brown
Scenario: Alan Brown
Genre: Short, Drama
Country: USA
Year: 2002
Duration: 29 min
Rating: 7.2/10

Actors: Jay Gillespie, David Clayton Rogers

 

 

 

Description:

Gledao me je kao ranjeni pas, spreman da me ujede ako mu se približim. Naslonjen na stub lokalne autobuske stanice, ignorisan od prolaznika koji su mrzeli sami sebe što baš na tom mjestu trebaju da sačekaju autobus. Čekao sam da naiđe tramvaj da me odveze doma. Povremeno sam ga pogledao, onako jedva zainteresovano kako kod njega nebih izazivao bilo kakvu pažnju. I pored toga nije skidao pogled sa mene. Ni danas neznam zašto sam propustio tramvaj. Kad je otišao ostali smo sami na stajalištu.
Prišao mi je i rekao: Gledam te već  nekoliko dana, jako mi se dopadaš, al nisam smio da ti priđem. Pitao sam ga zašto nisi smio da mi priđeš? Reče da se bojao da ga ne odbacim ili da ga prezrem. Pitam ga koji bi mogao biti razlog da ga odbacim? Odgovorio mi je: Jer te želim, a ja ti nisam ni primaći!
Rekoh mu da nesmije imati takvo mišljenje o sebi, niko nije ni bolji ni vrijedniji od drugoga, bar ne po izgledu, a ono što nosimo u sebi niko ne vidi! MOžda si ti bolja osoba nego ja.
Tu nasred stajališta me je gledao kao neko božanstvo, bilo mi je neprijatno. Pitao me je da li bi smio da me poljubi? Rekoh mu da ne pokušava na javnopm mjestu,ali ako odemo na neko zaklonjeno mjesto...
Tamo dolje u parku kod neke bolnice smo smo se skinuli i legli na odjeću bačenu na travi.
Nakon seksa prepunog nekih čudnih dodira, poljubaca i životinjskog nagona, ležeći jedan pored drugog rekao mi je "hvala". Pitam ga zašto hvala? Uradili smo ono što smo željeli i bilo nam je lijepo! Pitao me je oćemo li se opet viđeti? Slagah ga! Reče: Tako mi je drago što si baš ti taj koji mi je uzeo nevinost!

Ušao sam u tramvaj razmišljajući kome ja treba da se zahvalim što sam bio sa takvom osobom!

 


Haunting and Disturbing, 9 September 2008
Author: David from Whangarei, New Zealand


"O Beautiful" is a hauntingly beautiful film about a student who has been gay-bashed and left without his pants in a cornfield. It takes place between Brad (Jay Gillespie), and Andy (David Clayton Rogers),another student who may have been one of the bashers, but who was certainly a witness.
As the story unfolds, we begin to understand that Any is also gay, but can't admit it.
The movie, despite being only 29 minutes, is eloquent and powerful and raises many questions about violence, about being gay and coming out. These two could have been close friends, but are separated by religion and fear.
I was a bit startled by the split-screen technique, but as the movie proceeded, one understands why the Director did it this way. All the emphasis is on the two faces, and their expressions and emotions. Both actors give superb performances, their faces express every shade of emotion and feeling.
This movie is part of "Boys Life 4: Four Play" and has stayed with this viewer long after seeing it. I really recommend it. It also occur to me, that this could be used as the core of a much longer movie.

O Beautiful from pauloc on Vimeo.

No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me