13 October 2011

Curious Thing (2010)

ctcoverCurious Thing (2010)

 

Director: Alain Hain
Scenario: Jason Mills
Genre: Short, Drama, Romance
Country: USA
Year: 2010
Duration: 8 min
Rating: 8.1/10

Actors: Danny Bernardy, Matthew Wilkas, Rebecca Pappa, Phoenix List

 

 

Ovih dana uživam u jednom prijateljstvu koje se na Curious_Thing_3neki čudan način razvija u meni pomalo neočekivanom smjeru.
Iako ga znam od djetinjstva, kada smo se intezivno družili, život nas je razdvojio i uputio u različite smjerove. U zadnjih mjesec dana su se odnosi između nas ponovo intezivirali. Ne na pederski, nego na jedan baš prijateljski i iskren način. Nakon dugo vremena sreli smo se slučajno u jenom kafiću, ja sa mojim društvom, on sa svojim. Razmijenili pića , nazdravili i svak na svoju stranu. Pri odlasku on me zaustavio i pita za porodicu, majku , sestru… Ono tradicionalno kako se to u Crnoj Gori radi. Reče mi da će me zvati i doći kod mene da se vidi sa mojima i ispričamo. Mislio sam da je to više iz kurtoazije i nisam obraćao pažnju, ali već nakon dva dana stvarno je zvao i došao kod mene sa svojom malom ćerkicom. Popili nekoliko loza uz prisjećanje dogodovština iz djetinjstva.


Curious_Thing_4Sutra dan opet on zove da odemo zajedno do grada. Ja ranije odem sa posla pa zaređam sa njim od jedne do druge kafane.
I tako već mjesec dana, kao da se nismo nikada ni razdvajali. Ako se ne vidimo obavezno se čujemo telefonom.
U našim razgovorima došli smo i do teme naših zajedničkih drkanja dok smo bili pubertetlije. Iako sam ja stara iskusna pederčina, iznenadilo me kada je rekao nešto u stilu: Trebalo bi to ponoviti ponekad!

Znam da je to sve neka str8 znatiželja ili možda želja da se malo izmjeni životna monotonija, ali sam siguran da ima tu i nešto više od običnog druženja.
Curious_Thing_6Najbolje je ništa ne insistirati niti namještati neke bolesne situacije, a još gore je stvarati neku nerealnu sliku u glavi kada su svi ovi događaji u pitanju.
Vidjećemo šta iz te radoznalosti može izaći. Obično ne bude ništa, ali ima i drugačijih primjera. Bar po mom iskustvu.

Ovaj kratki film je jedna prava ljubavna romansa između jednog str8 momka i jednog biseksualca. Čudno zar ne, ali ljudske emocije i način na koji se neko može zavoljeti nije nešto za šta postoje pravila. Kada nekoga volimo to može biti i na način na koji će te vidjeti u ovom filmu.
Muško prijateljstvo često podruzamjeva i pronalaženje sopstvene seksualnosti do granica za koje uglavnom ne znamo dokle dosežu!

vlcsnap-2011-10-12-17h56m23s128

Description:


ctcover2Based upon a set of true stories weaved together by writer Jason Mills, here we find director Alain Hain walking the more than familiar cinematic ground of falling in love with your best friend; albeit with a markedly straight variant.


For like Marco Berger's captivating exploration of male friendship and sexuality that is Plan B, this part love story, part coming out and part documentary work explores the growing bond between two men, both straight to the world, but equally aware of their burgeoning feelings for each other, emotions are set to test the boundaries of their bromance styled friendship.


Curious_Thing_1Curious Thing by Alain Hain Told via a series of audio interviews / voiceovers, courtesy of six gay men's experiences, sexual or otherwise, with straight men, this telling short poignantly showcases the intense love that Jared feels for his best friend Sam and the hurt it brings, when they see the other flexing their heterosexual muscles, hand-in-hand with a girl.
Beautifully played out by all parties, including Matthew Wilkas previously seen in Jonathan Lisecki's Gayby as a man petrified by that curious thing called love, gay fashion, this movingly honest piece cuts to the core in the sole scene in which the narrative is broken, spoken words that achingly detail a heartrending decision destined to set both men upon their sexual path in life. That the Mills / Hain boys then go on to illustrate the consequences of that life changing moment, makes for a short film, the first of three, that in examining the lives of gay men in New York City, sets out to say it - like it is.

 

No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me