05 April 2009

Death in Venice, CA (1994) short 30 min


Death in Venice, CA (1994)

Director: P. David Ebersole
Scenario: P. David Ebersole
Genre: Drama, Short
Country: USA
Year: 1994
Duration: 30 min
Rating: 7.0/10


Actors: Robert Glen Keith, Shirley Knight, Nick Rafter, Shawm Brydon





Ova kratka priča kojoj je uzor čuvena novela Tomasa Mana "Smrt u Veneciji" me je ostavila nekako zatečenog. Iako živim u svjetu zabrana za sve i svašta, često me nagon i emocije natjeraju da preskočim nametnute barijere. Naravno, sve to dobro sakrijem na samo meni dobro znanom mjestu na kojem piše "MOJE TAJNE! "
Dok sam gledao ovaj film , javio mi se jedan momak iz Irana. kaže da je ovaj blog u njegovoj zemlji zabranjen i kada bi ga uhvatili da ga posjećujemogao bi da nastrada. Kaže da u njegovoj zemlji zvanična politika tvrdi kako tamo ne postoje pederi. Pa kad ne postoje zašto brane posjete ovakvim sajtovima?! Momka sam učlanio u grupu i dobijaće sve moje postove u e-mail. To je maksimum koji mu mogu pružiti.

Inače ovaj film me je asocirao na jednog momka koji me je svojevremeno opsjedao. Čekao me ispred stana kda se vraćam sa posla,pratio sa kim se družim i kuda se krećem. Jako me je to sve nerviralo, posebno zato jer je momak imao samo 16 godina, a ja skoro 30. Uvjek sam bio ljubazan prema njemu ali na distanci. Jednom kada sam se vraćao sa posla, sretnem ga i pozovem kod mene da popričamo.
Pitao sam ga zašto je uvjek oko mene i šta ga to nagoni da prati svaki moj korak. Rekao mi je da me voli i da sanja o tome da ga zagrlim. Užasnuo sam se i rekao mu da je on još mlad, da treba da traži društvo svojih godina i da prođe još po neka godina dok postane zreo čovjek. Na to se on skinuo go ko od majke rođen i pitao me: Zar misliš da nisam dovoljno zreo muškarac! Zbunjen , rekao sam mu da se obuče i da fizički izgled nije mjerilo za takvu konstataciju već način na koji razmišlja i kako se ponaša. Na jedvite jade je izašao od mene, pri čemu mi je rekao da ako ga zagrlim da mi nikada neće smetati! Zagrlio sam ga 2-3 minuta i on je otišao.
Nakon 3-4 godine sam ga sreo, bio je u društvu cure. Obradovao mi se i ponosno rekao :Ovo je moja djevojka. Nasmijao sam se i rekao mu da nije ni svjestan koliko mi je drago da to čujem. Samo mi je namignuo!

U ovom filmu 17-gododišnji momak Sebastian, zavodi starijeg muškarca Carvera. Zaljubljuje se u njega. Ovaj, iako je opčinjen mladićem odbija da dopusti da stvari izmaknu kontroli i udaljava se od njega.
Da li je pogriješio? Nezahvalno je da ispričam film do kraja, ali volio bih da čujem vaš komentar. Šta bi ste vi uradili da ste na mjestu Carvera?



Description:
Multiple award-winning short film DEath In Venice, CA evokes the memory of Thomas Mann’s novella in order to tell a tragic parable about repression, obsession and the haunting threat of catching one’s death through falling in love. Starring British actor Nick Rafter, two-time Academy Award-nominated actress Shirley Knight and introducing Rob Keith as 18-year old Sebastian, Death In Venice, CA centers around the summer vacation of Mason Carver, a scholar of romantic love who finally finds the passion he has studied but never known. Will Mason discover the courage to match Sebastian’s passion for life- -to embrace this last opportunity to become the man he might have been? Or will he retreat back into the security that comes with an interminable existence of measured out unhappiness? As Mason says in his narration, “When a man finds himself asking such questions, he is doomed to find out the answers, whether he wants to or not.”





Written by {jhailey@hotmail.com}

Mason Carver is an academic suffering from stress. His wife arranges for him to spend a summer lodging at the Venice home of one of her relatives, Mona Dickens. Mrs. Dickens has a 17-year old stepson, Sebastian, a muscular, moody, and seductive young man who soon captures Carver's fantasies. Carver wants to resist, but temptation is strong. As Carver tries to summon the resolve to turn away from the boy, and with the rough trade of Venice's beach, board-walks, and public toilets at hand, it becomes clear that Sebastian is playing with fire, too. Is there a way out for Carver that also helps Sebastian find a safe passage to adulthood?






No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me