22 October 2008

THE BRIDGE (Short) (2007)

.



"On behalf of the
Department of Immigration..."


A gay couple from Tbilisi, Georgia (former USSR) escapes homophobia in their home country by immigrating to Australia. One has his application for permanent residency in Australia approved but their future together hangs in the balance awaiting the arrival of the second letter from immigration.



Film Information: 'The Bridge'

Director: George Barbakadze
Writers: George Barbakadze, Fleurtasha Cooper
Genre: Drama | Short
Runtime: 8 min
Spoken Language: English



Ova kratka prica me je dirnula na neki nacin. Dva mladica, Luka i Niko, zaljubljeni jadan u drugoga zive u homofobičnoj atmosferi Gruzijskog grada Tbilisija.
Podnose emigrantsku aplikaciju u Australijskoj abmbasadi. Nakon sto Luka dobije Australisku vizu, dane provode u isčekivanju odgovora za Nika.

Podsjetilo me je na dane, ranih 90-tih godina koje sam provodio u Hrvatskoj sa mojom tadasnjom ljubavi, kada je već bilo izvjesno da ću zauvijek otići.




No comments:

Post a Comment

Don't write any links for download! Thanks!

Visit my New Site:: http://orvel.me