Yossi (2012)
Director:
Eytan Fox
Writer:
Itay Segal
Genre:
Drama, Romance
Country:
Israel
Language:
Hebrew
Duration:
84 min
Stars:
Ohad Knoller, Oz Zehavi and Lior Ashkenazi
Vjerujem da je večina čitalaca ovog bloga već odgledala film Eytan Foxa
Yossi and Jagger iz 2002. godine. Za one koji su se zapitali šta se desilo sa Yossijem nakon Jaggerove smrti ovaj film pruža odgovor.
Yossi je nastavio živjeti kao doktor u jednoj bolnici predavajući se radu. Postao je poznati kardiolog. Na žalost profesija kojom se bavi narednih deset godina je i njegova jedina preokupacija. Već po nejgovom menlakoličnom izgledu se može vidjeti koliko malo misli na sebe, zapušten, ćutljiv i povučen pušta da život prolazi. Najbolji prijatelj i kolega sa posla ga pokušava izvući iz tog stanja , nabacujući mu žensku iako je čuo da Yossija žene ne zanimaju. Valjda je zato ponudio i sebe u kompletu sa tom ribom.
Film je pomalo spor, na momente se učini da ima višak scena, a ponekad da su neke scene koje bi voljeli da vidimo detaljnije nekako prebrzo završene. Dobra gluma i tehički odlično odrađen film nam popravljaju ukupan utisak.
Yossi se u trenucima samoće baca na drkanje gledajući neke romantične porniće i tražeći preko interneta seks za jednu noć. Kada se jednom prilikom odvažio da stupi u kontakt sa nekim lokalnim pederom , pošalje svoje slike iz vremena kada je bio sa Jaggerom, stare 10 godina. Naravno to mu bude vraćeno na najgori mogući pederski način u vidu ponude kurca za pušenje i to iz sažaljenja.
Yossi odluči da od svega pobjegne i ode prema Sinaju. Uz put pokupi neke vojnike koji su ga podsjetili na njegove vojničke dane da ih prebaci kolima jer su zakasnili na autobus. Tokom tog putovanja jedan od vojnika Tom mu skoro pa otvoreno kaže da je gay kako bi zadobio njegovu pažnju.
Yossi koji više ne vjeruje u sebe pun nesigurnosti odbija neku intimniju komunikaciju sa Tomom.
Narednih dana odsjeda u jednom hotelu pored mora. Tom je uporan i pokušava da razbije Yossijevu ljušturu.
Iako ne opisujem detaljno filmove, posebno ne kraj, moram spomenuti jednu scenu gdje Yossi ima prvi sex sa Tomom. Yossi gasi svjetlo, Tom pali i tako se ponavlja dok Tom ne ustane sa kreveta i počne da se oblači. Yossi mu kaže da ne može da ima seks ako je upaljeno svjetlo, a uvrijeđeni Tom drugačije neće.
Poenta je u tome da je Yossi nesiguran u svoj izgled, stidi se stomaka i svog izgleda pred mladim i zgodnim Tomom. Sa druge strane Tom ga ne doživljava kroz fizički izgled već kao muškarca koji ga je osvojio karakterom, iskustvom i ponašanjem.
Često se stariji ljudi povuku u sebe prezirući sopstveni izgled u ogledalu, ne shvatajući da u sebi imaju mnogo toga što može nekoga privući i emotivno i seksualno.
To je cjena koju plaćaju zbog sopstvenog loše izgrađenog shvatanja seksualne privlačnosti. Bez snage da promjene mišljenje o tome postaju žrtve sopstvenih "pravila"
Film je zaista sjajno napravljen, u stilu Eytana Foxa koji u svakoj priči vidi dvije strane medalje.
Mene je podsjetio na moje sopstvene strahove kojih me je oslobodio jedan momak prije 3-4 godine. Mislio sam da pojavom sjedih vlasi više neću biti nikome privlačan i počeo sam se povlaćčiti u sebe. Jednom sam upoznao jednog jako zgodnog momka, poznatog sportistu koji se strašno ložio na mene. Na moje pitanje šta je vidio u meni te se tako loži, odgovorio mi je: Ti u sebi imaš pravog muškog seksipila i sa tobom osjećam da sam sa muškarcem u krevetu, a za mene biti muško ne predstavljaju pločice na stomaku i počupane obrve već karakter koji neko ima i način na koji se ponaša, hoda, jede, pije, spava,puši.... i naravno jebe.
Vidim da je skroz u pravu.
Review by
Daniel Green
Somewhat unfortunately released in cinemas at a time when sympathy for the Israeli military is perilously low, Eytan Fox's melancholic romance Yossi (2012) - the belated follow-up to his own Yossi and Jagger (2002) - is a surprisingly touching story of loss and rekindled sexuality. Featuring a sensual soundtrack (courtesy of Devendra Banhart and Israeli songstress Keren Ann) and several noteworthy performances, including key turns from Ohad Knoller and Lior Ashkenazi, Yossi functions well as a sensitive and emotive portrayal of one ageing individual's journey back from the depths of grief and despair.
Ten years on from the tragic death of his army compatriot and lover Jagger at the Lebanese border, ex-serviceman Yossi (Knoller) has a new life as a doctor in Tel Aviv. Closed off from his friends (?) and colleagues, this lonely thirtysomething snaps back to harsh reality when he meets and treats Jagger's mother, visiting his hospital for a routine medical examination. Revealing both his identity and his relationship with the deceased to the boy's near-speechless parents, Yossi departs for the solitude of Sinai. En route, however, he meets the vivacious Tom (Oz Zehavi), a handsome young soldier who sets our frowning friend on the long and winding road to recovery.
Whilst there's little or nothing particularly new or revolutionary about the themes and subjects broached in Yossi (those looking for any real political subtext would be best served elsewhere), Fox constructs his delicate drama with a degree of elegance and poise, providing a more than satisfying arc of one man's salvation from the brink of depression. Yossi's own self doubt and demoralising lack of self esteem is perhaps most poignant of all - in an early scene, he's forced to apologise for posting a thinner, more youthful photo of himself on an online dating site - and effectively captures that sense of anxiety and desperation that can afflict the lost and isolated.
Though only present for the first half of Fox's film, Israeli cinema stalwart Ashkenazi (last seen in 2011 festival favourite Footnote) carries across most of the comic relief as Yossi's morally dubious guardian angel - not so much perplexed by our protagonist's sexuality than the complete lack there of. The overworked and under-loved doctor, played with stoic amiability by Knoller, seems confined to his own self-imposed abstinence, only eventually discovering true freedom outside of the clinical climes of the hospital gates and in the company of Tom and his raucous squad.
From a national cinema so preoccupied with dispute and conflict comes a heartfelt, warming tale of the healing power of companionship mutual attraction. There have undoubtedly been a plethora of better-made, better-presented world cinema efforts in what may be viewed retrospectively as a bumper year. Regardless, Fox's Yossi is certainly one of the most crowd-pleasing.
Visit:
Orvel.Me